Štúdium sociálnej práce absolvoval na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave a denné doktorandské štúdium pedagogiky absolvoval v Ústave humanitných štúdií PF UK v Bratislave. V rokoch 2005 až 2012 pôsobil v Nadácii otvorenej spoločnosti (OSF), ako odborný konzultant pre oblasť vzdelávania. Je autorom a editorom viacerých kľúčových štúdií a výskumných prác, ktoré sa venujú problémom školskej politiky, vzdelávania rómskych žiakov, odstraňovania segregácie a presadzovania inkluzívneho vzdelávania v školskom prostredí. Od roku 2020 do roku 2022 bol poradcom Rady Európy pre oblasť inkluzívneho vzdelávania a hlavný koordinátoro inkluzívneho školského projektu s názvom INSCHOOL, ktorý zastrašovala Rada Európy, Európska únia a Ministerstvo školstva v 8 základných školách na Západnom a Východnom Slovensku. V priebehu mesiacov máj a jún, 2023 absolvoval 6. týždennú odbornú stáž v Daytone v Spojených štátoch, kde sa venoval téme inkluzívneho vzdelávania a komunitného organizovania. Je spoluautor a editor metodiky s názvom Vzdelávanie na okraji – ako si poradiť so školskou segregáciou, ktorú si v roku 2023 osvojili štátne inštitúcie a ktorá predstavuje vôbec prvé meodické postupy pre odstraňovanie segregácie v školskom prostredí. V rokoch 2013 a 2015 prednášal v Ústave romologických štúdií UKF v Nitre a v Ústave sociálnej antropológie UK v Bratislave. V roku 2012 založil občianske združenie eduRoma, ktoré dodnes vedie.
Martin je absolvent Ekonomickej univerzity v Bratislave. V mimovládnom sektore pôsobí od roku 2004, v organizáciách ako Nadácia otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation, Aliancia Fair Play, SGI, či Amnesty International. Hoci jeho hlavnou stránkou jeho profesnej činnosti je finančný manažment, Martina veľmi zaujíma dobrá a transparentná správa vecí verejných a vízia slušného Slovenska.
Mária prišla do eduRomy z Kambodže, kde sedem mesiacov pôsobila ako humanitárna dobrovoľníčka v projekte House of Family. Koordinovala tam detský domov pre HIV pozitívne deti a venovala sa práci s týmito deťmi. Predtým, cez program Teach for Slovakia, pracovala ako triedna učiteľka tretiakov, zo sociálne znevýhodneného prostredia, na Luníku IX. S Rómskymi deťmi sa ešte stretla počas stáže v organizácii Divé maky, kde koordinovala letnú akadémiu. Vďaka týmto skúsenostiam priamo z terénu jej ešte viac záleží na kvalitnom vzdelávaní rómskych detí a preto je dnes v eduRome.
Vyštudoval politológiu na Free University v Berlíne. Sedem rokov pracoval ako novinár-analytik v Aliancii Fair-play. Písal o súdnictve v ére Štefana Harabina, o mrhaní peniazmi v štátnom IT aj o problémoch v zdravotníctve.Popri Edurome factcheckuje tvrdenia politikov na portáli Demagóg.SK a píše pre Bystriny či Bielu vranu.
Študovala pedagogiku v Bratislave. Neskôr si učiteľstvo vyskúšala aj naostro, a to v Montessori škôlke a na viacerých základných školách. Jej obľúbenou je Spojená škola Novohradská, kde bola triednou učiteľkou prváčikom. Zaujíma ju práca s deťmi, ktoré majú špecifické potreby – aj preto bola chvíľu asistentkou pedagóga. Dnes sa najviac venuje dcére Mii. V eduRome má na starosti terénny vzdelávací program O krok pokrok a ocenenie Lúč z tmy.
Vyštudoval sociálnu prácu, absolvoval tiež tréningy Rady Európy a WHO zamerané na ochranu práv. Inklúzii zraniteľných skupín sa venoval aj prakticky. Okrem toho prednáša, je lektorom, supervízorom a metodikom sociálnych služieb a komunitnej práce. V eduRome sa venuje ochrane ľudských práv a slobôd. Koordinuje monitorovanie prípadov, v ktorých dochádza k porušovaniu práv Rómov. Zastupuje tiež potreby detí týkajúce sa inklúzie a prístupu k vzdelávaniu.